دوره آربی

آموزش کسب درآمد از آمازون

دوره آربی

آموزش کسب درآمد از آمازون

دوره آربی تخصصی ترین دوره آموزش فروش در آمازون به زبان فارسی میباشد که پلی برای شروع کسب درآمد ارزی و دلاری برای همه عزیزان هست

مأموریت ، چشم انداز و ارزش ها

يكشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۰۴:۳۱ ب.ظ


مأموریت و چشم انداز هر دو به هدف سازمان مربوط می شوند و معمولاً به صورت مکتوب ابلاغ می شوند. مأموریت و چشم انداز اظهاراتی از سازمان است که به سوالاتی درباره اینکه ما کیستیم ، برای چه چیزی ارزش قائل هستیم و به کجا می رویم پاسخ می دهد. مطالعه ای که توسط شرکت مشاوره Bain and Company  انجام شده است گزارش می دهد که 90٪ از 500 شرکت مورد بررسی نوعی بیانیه ماموریت و چشم انداز را صادر می کنند. علاوه بر این، نشان داده شده است که شرکتهایی با مأموریت و چشم انداز کاملاً شفاف، کاملاً شناخته شده و مشترک با هم عمل می کنند.
بیانیه ماموریت با هدف خدمت به ذینفعان کلیدی آن است. مشتریان ، کارمندان و سرمایه گذاران ذینفعانی هستند که بیشتر مورد تأکید قرار می گیرند ، اما سایر ذینفعان مانند دولت یا جوامع (یعنی به صورت تأثیرات اجتماعی یا زیست محیطی) نیز می توانند مورد بحث قرار گیرند. اظهارات مأموریت اغلب طولانی تر از اظهارات چشم انداز است. بعضی اوقات بیانیه های مأموریت نیز شامل خلاصه ای از ارزش های شرکت است. ارزش ها اعتقادات یک فرد یا گروه و در این مورد سازمانی است که از نظر احساسی در آن سرمایه گذاری می شود. 
بیانیه چشم انداز در مقابل، اعلام آینده نگرانه اهداف و آرزوهای سازمان است. از بسیاری جهات ، می توانید بگویید که بیانیه ماموریت "هدف از وجود" سازمان را مشخص می کند و بیانیه چشم انداز سپس می گوید ، "بر اساس آن هدف ، این همان چیزی است که ما می خواهیم تبدیل شویم." استراتژی باید مستقیماً از چشم انداز جریان یابد ، زیرا این استراتژی برای دستیابی به چشم انداز و در نتیجه ارضای مأموریت سازمان است.
اظهارات چشم انداز معمولاً به صورت بیانیه هایی نسبتاً مختصر و آینده نگر صورت می گیرد - اظهارات چشم انداز به این سوال پاسخ می دهند که "این سازمان به کجا می رود؟" به طور فزاینده ای، سازمان ها همچنین بیانیه ای به ارزش ها اضافه می کنند که ارزش های سازمان را تأیید می کند یا صریحاً بیان می کند که ممکن است در بیانیه های مأموریت یا چشم انداز مشخص نباشد.

 

 

مقاله پیشنهادی: نقش تخیل، آینده نگری و خود کنترلی در موفقیت

چشم انداز

 

اهمیت چشم انداز و بیانیه های ماموریت
یکی از اولین مواردی که هر مشاهده کننده فکر و عمل مدیریت می پرسد این است که آیا یک سازمان خاص دارای چشم انداز و بیانیه ماموریت است؟ علاوه بر این ، یکی از اولین چیزهایی که فرد در یک مدرسه تجارت می آموزد ، اهمیت چشم انداز و بیانیه های مأموریت است.
این مقاله قصد دارد تا دلایل مهم بودن بیانات و مأموریت ها و مزایای این بیانیه ها را برای سازمان ها توضیح دهد . در بررسی ها مشخص شده است که سازمان هایی که دارای چشم انداز و مأموریت شفاف ، منسجم و معنی دار هستند ، در مقایسه با سازمان هایی که بیانیه های چشم انداز و مأموریت ندارند ، بیش از دو برابر سود سهامداران را برمی گردانند. در واقع ، اهمیت چشم انداز و اظهارات مأموریت به حدی است که اولین چیزی است که در کتابهای درسی مدیریت در مورد استراتژی مورد بحث قرار می گیرد.

برخی از مزایای داشتن چشم انداز و بیانیه ماموریت 
بیش از هر چیز دیگری ، بیانیه های چشم انداز و مأموریت به اتفاق آرا سازمان ها می آیند و احساس تعلق و هویت را به کارمندان آغشته می کنند. در حقیقت ، اظهارات چشم انداز و مأموریت تجسم هویت سازمانی است و حامی مرام و شعار سازمان است. برای این منظور ، آنها همچنین به عنوان اظهارات عقیدتی نامیده می شوند.
چشم انداز و بیانیه های مأموریت ، زمینه فعالیت سازمان را بیان می کند و لحنی را برای کارمندان فراهم می کند که قرار است در جو سازمانی دنبال شود. از آنجا که آنها دلیل وجود سازمان را مشخص می کنند، نشانگر جهتی هستند که سازمان باید برای تحقق بخشیدن به اهداف در چشم انداز و بیانیه های مأموریت حرکت کند.
چشم انداز و اظهارات مأموریت به عنوان نقاط کانونی برای افراد شناخته می شود تا خود را با فرایندهای سازمانی بشناسند و به آنها احساس جهت دهندگی دهند و در عین حال افرادی را که نمی خواهند آنها را دنبال کنند از فعالیت در سازمان باز دارند.
چشم انداز و بیانیه های مأموریت به ترجمه اهداف سازمان به ساختارهای کاری و تعیین تکالیف برای عناصری در سازمان که مسئول عملی ساختن آنها هستند کمک می کند.
برای تعیین ساختار اصلی که ساختمان سازمانی روی آن قرار دارد و کمک به ترجمه اهداف به اقدامات عملی مربوط به هزینه ، عملکرد و زمان.
سرانجام ، بیانات چشم انداز و مأموریت ، فلسفه وجودی را برای کارمندان فراهم می کند که بسیار حیاتی است زیرا ما به عنوان انسان ، به کار نیاز داریم و بیانیه های چشم انداز و مأموریت ، معنای لازم برای کار در یک سازمان خاص را فراهم می کنند.
همانطور که از مطالب فوق پیداست، بیانات منسجم و معنی دار چشم انداز و مأموریت تا حد زیادی در تعیین عملکرد پایه و پارامترهای عملی عمل می کنند و روح سازمان را مجسم می کنند. به عبارت دیگر، بیانات چشم انداز و مأموریت به اندازه هویت های مختلفی که افراد در زندگی روزمره خود دارند، مهم هستند.
به همین دلیل است که سازمان ها وقت زیادی را در تعریف چشم انداز و بیانیه های مأموریت خود می گذرانند و اطمینان حاصل می کنند که به جای جملات صرفاً خالی از هرگونه معنی، بیانیه هایی را ارائه می دهند که معنا دربر دارند.

نقش های بازی شده توسط ماموریت و چشم انداز
بیانیه های مأموریت و چشم انداز سه نقش اساسی را بازی می کنند: 

  1. انتقال اهداف سازمان به ذینفعان
  2. اطلاع دادن به توسعه استراتژی 
  3. توسعه اهداف قابل اندازه گیری برای ارزیابی موفقیت استراتژی سازمان.

 

چشم انداز در زندگی

 

نخست، مأموریت و چشم انداز وسیله ای برای برقراری ارتباط اهداف و ارزشهای سازمان به کلیه ذینفعان اصلی است. ذینفعان آن دسته از احزاب کلیدی هستند که تا حدودی بر سازمان تأثیر دارند یا در آینده آن سهیم هستند. با این حال ، در حال حاضر ، کافی است بگوییم که برخی از سهامداران اصلی کارمندان ، مشتریان ، سرمایه گذاران ، تأمین کنندگان و موسساتی مانند دولت ها هستند. به طور معمول ، این اظهارات به طور گسترده پخش و مورد بحث قرار می گیرند تا معنای آنها به طور گسترده ای درک شود ، به اشتراک گذاشته شود و درونی شود. هرچه کارمندان هدف سازمان را از طریق رسالت و چشم انداز آن بهتر درک کنند ، توانایی درک بهتر استراتژی و اجرای آن را خواهند داشت.
دوم، مأموریت و چشم انداز هدفی را برای توسعه استراتژی ایجاد می کند. یعنی یکی از معیارهای یک استراتژی خوب این است که چقدر به شرکت کمک می کند تا رسالت و چشم انداز خود را بدست آورد. برای درک بهتر رابطه بین مأموریت ، چشم انداز و استراتژی ، گاهی تجسم آنها به صورت یک قیف مفید است. در وسیع ترین قسمت قیف ورودی های بیانیه ماموریت را پیدا می کنید. به سمت قسمت باریک قیف ، گزاره چشم انداز را پیدا می کنید که مأموریت را به گونه ای مقصر کرده است که می تواند توسعه استراتژی را هدایت کند. در باریکترین قسمت قیف ، استراتژی را می یابید - این درمورد اینکه شرکت برای رسیدن به چشم انداز چه کاری انجام خواهد داد و چه کاری انجام نخواهد داد ، واضح و روشن است. اظهارات چشم انداز همچنین پلی بین ماموریت و استراتژی را ایجاد می کند. از این نظر بهترین اظهارات بینایی باعث ایجاد تنش و بی قراری در رابطه با وضعیت موجود می شوند - یعنی باید روح نوآوری و بهبود مستمر را تقویت کنند. 
سوم ، مأموریت و چشم انداز یک راهنمای سطح بالا و استراتژی یک راهنمای خاص برای اهداف و مقاصد نشان دهنده موفقیت یا عدم موفقیت استراتژی و رضایت مجموعه اهداف بزرگتر عنوان شده در ماموریت ارائه می دهند.
 

برای مطالعه مقالات بیشتر با ما در سایت عزت خواه دات کام  همراه باشید

 

فعالیت در آمازون و کسب درآمد دلاری، جز اهداف افراد بسیاری می باشد که تمایل دارند با آزادی از المان زمان و مکان کسب درآمد کنند. با دوره آربی، آموزش گام به گام فروش در آمازون می توانید این هدف را محقق سازید. همچنین از داخل ایران طبق روشهایی می توانید در آمازون فروشنده شوید. ( لیست کشورهای مورد تایید وبسایت آمازون).جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (دوره آنلاین فروش در آمازون)در ارتباط باشید .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی